czwartek, 12 maja 2016

102. Gwiazda drożdżowa z nutellą.

W ubiegłym roku na facebooku można było zauważyć atak drożdżowej gwiazdy. Wszędzie, gdzie się nie obejrzałam, widziałam właśnie taki przepis, który strasznie mnie kusił. Kusił. kusił aż mnie skusił i zrobiłam gwiazdę sama.

Na ciasto potrzebujemy:
- 450g mąki tortowej
- 225ml ciepłego mleka
- 70g cukru
- 25g świeżych drożdży lub 1,5 łyżeczki suchych
- 2 żółtka
- 30g roztopionego masła lub margaryny
- szczypta soli

Dodatkowo:
- nutella
- jajko

1. Do ciepłego mleka dodajemy suche drożdże/Ze świeżych drożdży robimy zaczyn - przykrywamy i odstawiamy na 15 minut.
2. Mąkę przesiewamy, dodajemy cukier, sól.
3. Dodajemy żółtka, roztopione masło i drożdże
4. Wyrabiamy na gładkie i elastyczne ciasto. Odstawiamy pod przykryciem na 1.5h
5. Ciasto dzielimy na 4 części
6.  Każdą część rozwałkowujemy na okrąg mniej więcej tej samej wielkości
7. Pierwszy okrąg przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia
8. Smarujemy nutellą, brzegi pozostawiając "wolne"
9. Przykrywamy drugim blatem, również smarujemy nutellą.
10. Przykrywamy trzecim blatem, smarujemy nutellą.
11. Przykrywamy ostatnim blatem  i nie smarujemy!
12. Talerz ciut mniejszy od naszego okręgu kładziemy na górę, pomoże nam stworzyć formę idealnego koła, odcinamy zatem to co wychodzi poza niego.
13. Na środku ciasta odciskamy szklanką małe koło za pomocą szklanki
14. Okrąg dzielimy na 8 cześci, nie przecinając małego kółka
15. Każdą część przecinamy jeszcze na pół. [wychodzi 16 części]
16.Bierzemy jeden kawałek i przekręcamy dwa razy do wewnętrznej części. Kawałek sąsiadujący kręcimy w drugą stronę, tak, by były one zwrócone ku sobie.
 17. Tym samym sposobem kręcimy resztę.
18. Tak przygotowane ciasto przykrywamy ścierką i odstawiamy w ciepłe miejsce na 20 minut.
19. Przed wsadzeniem ciacha do piekarnika, smarujemy je roztrzepanym jajkiem, pomijając miejsca z nutellą.
20. Pieczemy 20 minut w 200°C.

TADAM!
 Zatem smacznego!

12 komentarzy:

  1. Mnie też kusiła ale w domu nikt nie lubi nutelli to sobie darowałam bo nie opłaca mi się tylko dla siebie robić i to w dodatku żeby zjeść kawałek

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo z tym pracy i nie dałabym rady. Twoja gwiazda jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygląda :) Aj, żebym ja miała więcej czasu na wypieki :( Ale sobota tuż, tuż :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam ciasta drożdżowego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie wygląda ta drożdżowa gwiazda i z pewnością smakuje obłędnie... Ah narobiłaś mi ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale to ładnie wygląda :) Pewnie super smakuje, muszę spróbować w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O rany, ale ciacho.
    Zdolna jesteś.
    Pieknie i pysznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O rany, ale ciacho.
    Zdolna jesteś.
    Pieknie i pysznie wygląda. :)

    OdpowiedzUsuń

wersja do druku