niedziela, 20 marca 2016

72. Pieczony 3Bit

Wiem, że większość z Was chodzi dość późno spać. U nas jest nieco inaczej.   Dzieci chodzą spać jak na zegarku zamiałczy kot [czyt. 20.00] i nie mają z tym jakiś większych problemów. My - z racji, że mąż pracuje na noc - najpóźniej o 21 idziemy do łóżka. To tak po krótce ;)
Wczoraj. Sobota. Mąż ma wolne. Chwile przed 21 włączamy sobie film, w końcu wolne, to pooglądamy. Po 15 minutach pytam współtowarzysza "idziemy spać?". Odpowiedź mnie nieco zdziwiła. "Film trzeba będzie przewinąć, od 8 minut trenuję oko". No to pooglądane ;) Zaraz po 21 poszliśmy grzecznie spać. Byliśmy tak zmęczeni czy to kwestia przyzwyczajenia?

Nie zagłębiam się w to jednak, bo dzisiaj nie o tym mowa. Dziś na tapecie pieczony 3Bit.
Nie jest to ciasto trudne do wykonania, jednak troszkę czasu trzeba poświęcić na jego zrobienie.

Biszkopt:
  • 4 jajka 
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki ciemnego kakao
  • 2 łyżki oleju
  • 1. Białka ubijamy nas sztywno.
    2. Dodajemy cukier
    3. Dodajemy żółtka
    4. Dodajemy olej
    5. Dodajemy wymieszane mąki, proszek i kakako
    Pieczemy 30 minut w 170°C.
    Studzimy.
    Przekrawamy w pół.

    Krem budyniowy:
    * litr mleka
    * 4 łyżki mąki ziemniaczanej
    * 4  łyżki mąki pszennej
    * 8  łyżek cukru
    * kostka margaryny
    1. 3/4 mleka gotujemy.
    2. Do 1/4 mleka [szklanka] dodajemy mąki i cukier, mieszamy.
    3. Do gotującego się mleka dodajemy naszą miksturę. Gotujemy by zgęstniała mieszając żeby nie powstały gródki
    4. Studzimy
    5. Ucieramy margarynę.
    6. Dodajemy do margaryny stopniowo nasz budyń

    Pianka:
    - 400ml śmietany 30%
    - fix do śmietany
    - cukier waniliowy 30g
    1. Śmietanę ubijamy z cukrem
    2. Pod koniec ubijania dodajemy fix.

    Dodatkowo potrzebujemy:
    + puszkę masy kajmakowej [ u mnie orzechowa
    + 3 kostki gorzkiej czekolady
    + duża paczka herbatników/ dwie mniejsze paczki

    Składamy nasze ciacho?
    1. Biszkopt
    2. Masa budyniowa
    3. Biszkopt
    4. Masa Kajmakowa
    5. Herbatniki
    6. Pianka ze śmietany
    7. Starta czekolada dla ozdoby ;)

    Dla mnie bomba - nie tylko kaloryczna ;) 

    PODPIS

    21 komentarzy:

    1. Jejciu jakie pyszności nam pokazujesz:) u mnie dziś skromnie tylko muffiny...

      OdpowiedzUsuń
    2. Mmm...a ja mam dziś taką ochotę na coś słodkiego :)

      A co do spania to na pewno kwestia przyzwyczajenia bo ja przed północą nie zasnę chociaż nie wiadomo jakbym była zmęczona. Mój mąż tak samo a pracuje zmianowo.

      OdpowiedzUsuń
    3. akurat przydałoby się coś słodkiego do kawki :)

      OdpowiedzUsuń
    4. I po co ja tu weszłam???? Łazi za mną coś słodkiego, a teraz to już na pewno będę musiała sobie coś zrobić;p

      OdpowiedzUsuń
    5. Pieczonego 3bita nie miałam jeszcze okajzi jeść :)

      OdpowiedzUsuń
    6. Lubie Twoje przepisy.. pysznie wygląda :)

      OdpowiedzUsuń
    7. oooooo ja chce całą blachę;D

      OdpowiedzUsuń
    8. a kysz zła kobieto, na diecie jestem:P

      OdpowiedzUsuń
    9. Jakie pyszności;)
      https://sweetcruel.wordpress.com/

      OdpowiedzUsuń
    10. rety, aż wstyd jak mi ślinka pociekła....... :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Ja to się chyba przeprowadzę bliżej Ciebie :)

      OdpowiedzUsuń
    12. Takie proste w przygotowaniu się wydaje, chyba się skuszę i też zrobię ;).

      OdpowiedzUsuń
    13. wygląda pysznie, ale bym zjadła :) ja niestety 2 lewe ręce do pieczenia, gotowanie nieźle, ale pieczenie to totalnie nie moja bajka :)

      OdpowiedzUsuń

    wersja do druku