poniedziałek, 18 kwietnia 2016

90. Nutella Domowa

Odbierając me dziecię z przedszkola w piątkowe południe, zaskoczył mnie jej widok. Może nie sama ona, a to co miała w swej jakże małej łapce. Suszone daktyle. Sobie myślę "spoko" i co dalej? Szybko jednak myśleć przestałam, bo mym oczom ukazał się również przepis na domową nutellę z wykorzystaniem tychże daktyli. No to siups. Zrobiłyśmy. Co nam wyszło?

Z racji, iż daktyli mieliśmy całe 200g a załączony przepis zawierał ich tylko 100g, wszystko przemnożyliśmy razy dwa i wyszło nam o to:
- 200g daktyli
- 6-8 łyżek mleka
- 6 płaskich łyżek kakao
tyle.
 
1. Daktyle przekładamy do miski, zalewamy ciepłą wodą i zostawiamy w niej na noc.
2. Namoczone daktyle odsączamy z nadmiaru wody, przekładamy do pojemnika, w którym będziemy je blendować.
3. Do daktyli dodać mleko i kakao. Zmiksować na gładki krem
4. Przełożyć przygotowaną nutelkę i cieszyć się zdrowym rozwiązaniem ;)
Chyba nie muszę mówić, jak owa czekolada wygląda. Zacytowałabym męża, ale chyba nie wypada. Smak jest ok, ale mi to zupełnie nie przypomina słynnej nutelli.
To, czy zrobię ją jeszcze raz, będzie zależało od tego, jak szybko zniknie ze słoika.
Tak sobie teraz myślę, kiedy u nas w domu gościła ostatnio nutella. Kurcze, chyba dość dawno. Na pewno dalej niż pół roku do tyłu..
 
Robicie takie swoje domowe zdrowsze alternatywy dla takich smarowideł? Ja kiedyś zrobiłam masło orzechowe i było ono zdecydowanie lepsze niż ta domowa nutella.

20 komentarzy:

  1. Uwielbiam daktyle, taką nutellę chętnie bym zjadała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, jakoś mnie nie przekonuje i... mimo, że to chłop, to przyznaję Twojemu mężowi rację :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Obowiam sie ze u moich dzieci by nie przeszlo chociaz chetnie bym im taka dawala.

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie nie wygląda zbyt apetycznie, ale na pewno jest o wiele zdrowsza :) Choć nie oszukujmy się, nie dorównamy nigdy smakiem tej ze sklepowej półki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To mnie zaciekawiłaś. Jeszcze nigdy nie jadłam daktyli, ciekawe czy moi domownicy jedli by taką nutelle ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię domową nutellę baaardzo często, aczkolwiek nie na bazie daktyli. Stanowi u mnie częsty dodatek do naleśników :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie robię bo moi panowie nie są smakoszami ani nutelli ani jej podobnym odpowiednikom, za to lody i sorbety są na porządku dziennym, oczywiście te domowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Robiłam niedawno tą nutelle i choć rzeczywiście nie przypomina tej prawdziwej to moja zniknęła w ekspresowym tempie. I w sumie sama ją zjadłam :-P

    OdpowiedzUsuń
  9. Może dzięki takiemu zastosowaniu sama przekonałabym się do daktyli :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię daktyle ! Pewnie by mi taka zdrowsza wersja Nutelii posmakowała :D

    OdpowiedzUsuń
  11. jak dla mnie wszystko co domowej roboty, to numer 1 ! w szczególności właśnie nutella :D

    OdpowiedzUsuń
  12. ale ciekawy przepis! Bardzo mi się podoba, musi smakować super. Ostatnio bardzo polubiłam daktyle. Obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mi kiedyś koleżanka przyniosła i była pycha :)

    OdpowiedzUsuń

wersja do druku