sobota, 16 stycznia 2016

41. Pierwsza w tym roku choroba.. i tarta bananowa!

Stało się to co nieuniknione w taką pogodę - pierwsze przeziębienie [oczywiście na razie-mam nadzieje że dalej nie pójdzie]. Najpierw zaczęła młodsza już wczoraj, ale jaką by była siostrą, gdyby się nie podzieliła? Tak oto dziś mamy już dwie Cherletty. Ja z kolei wyglądam jak "Zombie" - tak mnie wczoraj podsumował pan mąż, twierdząc, że skoro jestem taka nie do życia po jednej kawie, mam pić dwie. Nigdy bym nie pomyślał, że kawa ma na mnie taki wpływ, zwłaszcza, że nie piję zwykłej czarnej, tylko ze mlekiem. Spróbujemy dziś z dwiema, zobaczymy co na to powie mój organizm.

Dziewczyny mimo przeziębienia mają pełno energii, od rana coś rysują, kleją, bibuła poszła w ruch. Teraz mam wiec "spokój" ale po wszystkim będzie wielkie sprzątanie.  Ja też za długo na miejscu nie usiedzę. Jakoś dziś mi się nic nie chce, ale chce mi się wiele.
Ciasta dziś robić nie będę, ale może, jak mi się zachce, zrobię rogaliki z marmoladą. Są pyszne, ale ja ich nienawidzę. A czemu? O tym może przy okazji wrzucenia Wam przepisu na nie.

Dziś jednak też będzie słodko. Mówiłam Wam, że pan Mąż to słodka dupa? Uwielbia słodkie. Czasami jak przegląda coś w internecie i natknie się na jakiś przepis, zostawia mi go otwartego, a ja wiem, że muszę go zrobić. Tak było i z TARTĄ BANANOWĄ. Co prawda siedziała otwarta kilka tygodni, ale przyszła na nią kolej, wczoraj.
Przepis do trudnych nie należy.
Ciasto kruche:
*300g mąki
*200g masła
*2 żółtka
*3 łyżki cukru
*szczypta soli

I wiadomo, zagnieść ze sobą i do lodówki, do schłodzenia. Wykładamy formę ciastem i pieczemy w 180°C ok 30 minut.

Na górę potrzebujemy:
*200g masy krówkowej
*4 banany
*250ml śmietany 30%
*3 łyżki cukru pudru
*250g serka mascarpone
*kakao do posypania

1. Na upieczone ciasto wykładamy masę krówkową.
2. Pokrojone banany układamy na masie krówkowej.
3. Śmietanę ubijać, pod koniec dodać cukier puder.
Do serka Mascarpone dodawać stopniowo ubitą śmietanę, mieszając delikatnie.
Wyłożyć na banany.
4. Posypać kakao.
Zjeść!

I oczywiście zdjęcia poglądowe.


Słodko, baaaardzo słodko. Taka wielka bomba kaloryczna.

Przy okazji robienia tarty doszłam do wniosku, że tarta, a raczej spód tarty, to moja słabostka. Nie wiem czym zawiniam, ale dojdę do tego, bo jak nie ja to kto?


Piecz 30 minut w temp. 180°C.

Czytaj więcej na http://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-tarta-z-bananami-i-smietana,nId,1938169#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
Piecz 30 minut w temp. 180°C.

Czytaj więcej na http://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-tarta-z-bananami-i-smietana,nId,1938169#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • 30 dag mąki
  • 20 dag masła
  • 3 łyżki cukru
  • 2 żółtka
  • sól


  • Czytaj więcej na http://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-tarta-z-bananami-i-smietana,nId,1938169#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

  • 30 dag mąki
  • 20 dag masła
  • 3 łyżki cukru
  • 2 żółtka
  • sól


  • Czytaj więcej na http://kobieta.interia.pl/kuchnia/news-tarta-z-bananami-i-smietana,nId,1938169#commentsZoneListutm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
    PODPIS

    20 komentarzy:

    1. zapowiada się przepysznie :) my też bardzo lubimy słodkości :)

      OdpowiedzUsuń
    2. O jakie pyszności, ale mi smaka narobiłaś :D

      OdpowiedzUsuń
    3. Dawno nie robiłam tarty :) Może zamiast masy krówkowej włożyłabym dżem, aby nie było takie słodkie, bo chyba przejadłam się masą krówkowa :P

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wczoraj na świeżo było bardzo słodko, dziś już tej słodyczy tak czuć nie było ;) Oj zdrówko to by się nam przydało. Dzięki!

        Usuń
    4. a A pisałam jedzcie Galusie ;) Tak serio to zdrowia życzę. Ja piję pięć kaw dziennie i nadal wyglądam jak zombi :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wiesz jakby nie było cherlania to u nas dawno nie było. A Galusie czy inne misiaczki nam nic a nic nie pomagały. Taka "zima" nic nie poradzisz ;)

        Usuń
    5. Zdrówka kochana, dużo sił, a wstyd przyznać, nigdy nie robiłam tarty :D

      OdpowiedzUsuń
    6. zdrowia! a dla nas na wynos tej tarty dużo:D

      OdpowiedzUsuń
    7. My to w sumie żegnaliśmy stary rok chorobą i nowy też witaliśmy i wciąż nochalami pociągamy ale jakoś zbytnio sie tym nie przejmujemy - kiedyś przejdzie :)
      Tarta.. uwielbiam tarty:) szkoda, że wcześniej tu nie trafiłam bo się zastanawiałam co słodkiego z bananami zmajstrować i nam wyszło ciasto bananowe ( MEGA PROSTE : 4 banany, 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 szkl mąki pszennej, pół szklanki cukru i pół oleju, mieszamy i na pół godizny do piekarnika przy 180 stopni). Pyszne i szybkie ale tarta na pewno będzie następnym raze m:)

      OdpowiedzUsuń
    8. Tarta i w dodatku bananowa. Ech, niebo w gębie:)

      OdpowiedzUsuń
    9. Tarta jest przecudowna!! Zdrowia życzę :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Np to jutro będzie tarta;)
      Zdrowia życzę siostrzyczkom a i jeszcze jedno, mi druga kawa zdecydowanie pomaga.

      OdpowiedzUsuń
    11. Dużo zdrowia! Ale pyszności, poczęstowałabym się. :D

      OdpowiedzUsuń
    12. Ja bez kawy kiepsko funkcjonuje ;) Ciasto.. krem, banany lubie bardzo, a tak dawno tarty nie robiłam. Zdrowia życzę.

      OdpowiedzUsuń
    13. Zdrówka! Oby dalej nie poszło :) Ja na cisto kruche mam swój tajny przepis, ale z nadzienia skorzystam chętnie bo zapowiada się pysznie!

      OdpowiedzUsuń

    wersja do druku