poniedziałek, 1 lutego 2016

47. brzoskwiniowo

Weekend weekend i po weekendzie. Spędziliśmy go mało aktywnie, przed TV z ciastem, czego efekty niestety widać na wadze.  Tak intensywnie oglądaliśmy jeden serial, że w snach jestem Agentką NCIS ;) więc uważajcie lepiej, bo was dopadnę.

Jednak dzisiaj nie o cieście weekendowym, a o innym, brzoskwiniowym, które od dłuższego czasu doprasza się o pochwałę.
Ciasto w wykonaniu jest banalne, jak większość które robię.
Potrzebujemy do niego:
*puszkę brzoskwiń
*4 jaja
*1 i 1/2 szklanki cukru
*3 szklanki mąki
*3/4 szklanki oleju
*3/4 szklanki mirindy/fanty lub innego napoju pomarańczowego gazowanego
*4 łyżeczki proszku do pieczenia
* na kruszonkę:
   -2 łyżki mąki
   -2 łyżki cukru
   -2 łyżki oleju

1. Ze składników na kruszonkę, zrobić kruszonkę ;)
2. Brzoskwinie odsączyć z zalewy, pokroić w kostkę
3. Jaja i cukier ubić ze sobą, do podwojenia objętości
4. Dodać pozostałe składniki, wymieszać.
5. Wyłożyć na posmarowaną tortownicę [u mnie 28 jak dobrze pamiętam, ciasto bardzo wysokie]
6. Wyłożyć na ciasto pokrojone brzoskwinie
7. Posypać ciasto kruszonką
8. 180°C w zależności od wielkości blaszki, wysokości ciasta 50-60minut. Najlepiej sprawdzić patyczkiem  czy już się upiekło. U mnie mimo iż blaszka większa piekło się 60 minut.

Na koniec posypać cukrem pudrem i zajadać ;)




Jak zawsze szybkie, łatwe i smaczne.

Następne będzie bardziej wymagające ale też dużo smaczniejsze ;)
Tymczasem udanego początku tygodnia :)
PODPIS

12 komentarzy:

  1. Wzajemnie, narobiłaś ochoty a tak daleko do soboty! Jednak muszę wytrzymać, bo inaczej nigdy nie zrzucę zbędnych kilogramów!!!
    Pozdrawiam i życzę spokojnego tygodnia i jak najmniej spraw kryminalnych do rozwiązania ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja to w ogóle muszę przestać piec, wiosna za pasem:)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj narobiłaś mi smaku, a ja jeszcze rozleniwiona po weekendzie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ŁAtwo ciasto, a wygląda pysznie :) Już wiem co zrobie w sobotę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie zawsze coś pysznego można znaleźć :), ciasta takiego jeszcze nie robiłam i chętnie skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmmmm...Wygląda pysznie :) Najbardziej lubię właśnie takie ciasta - szybkie, proste i jak najbardziej "swojskie", bez udziwniania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej podoba mi się punkt pierwszy- ze składników na kruszonkę zrobić kruszonkę ;d

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyznaj się, że dla mnie specjalnie te przepisy są :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ślinka leci i przestać lecieć nie chce:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie lubię ciast z owocami :(

    OdpowiedzUsuń

wersja do druku